Kinesiologiepraktijk Eindhoven

Janne Huijbers

Mijn kennismaking met kinesiologie
Ik was 18 toen ik zelf voor het eerst bij een kinesioloog kwam. Ik trainde fanatiek om naar de dansacademie te kunnen maar ik had een probleem met mijn achillespees waar ik maar niet vanaf kwam. Ik denk dat ik een minuut over de achillespees heb gesproken met de kinesioloog maar toen ik ruim een uur later buiten stond was de pijn weg en die bleek ook niet meer terug te komen.  Bovendien voelde ik me herboren.


Dit wil ik ook aan mensen kunnen geven

Jaren later kwam ik weer bij de kinesioloog toen ik geen enkele energie had om de dag door te komen en ook toen ik maar niet herstelde van een burn-out klopte ik bij de kinesioloog aan. Elke keer met succes. Dat maakte dat ik steeds vaker dacht: dit wil ik ook kunnen. Dit wil ik ook aan mensen kunnen geven.
 

Mijn opleiding
In 2019 startte ik de driejarige opleiding tot psychosomatisch kinesioloog bij Welkin kinesiologie college. Daar voelde ik bij de docenten hetzelfde enthousiasme als ik voelde voor deze alternatieve geneeswijze. Ik ben er nog steeds vol van en ik verbaas me steeds weer over de mogelijkheden die het biedt. Ik heb al veel mensen met de meest uiteenlopende klachten vooruit mogen helpen: rij-angst, blaasontsteking, niet kunnen afvallen, huidproblemen, scheef lopen, koude ledematen, frozen schoulder, moeheid, traumaverwerking en de nasleep van corona…. Ik hoop nog veel mensen te kunnen helpen.


Mijn drijfveer

Aandacht krijgen is mooi, aandacht geven veel mooier. Ik houd van mensen en het liefst zie ik iedereen gelukkig. Met de juiste aandacht kun je mensen helpen in hun ontwikkeling en welzijn wat leidt tot een gelukkiger leven. Als kinesioloog mag ik mensen een uur lang aandacht geven en begeleiden in hun ontwikkeling. En omdat ik met de uitkomst van de spiertesten enorm veel inzicht kan geven, maken klanten in zo’n uur soms grote sprongen vooruit in hun lichamelijke en/of geestelijke gezondheid.


Het coachen en begeleiden van mensen deed ik al lang voordat ik kinesioloog werd: het loopt als een rode draad door mijn loopbaan. In het onderwijs deed ik dat o.a. als docent, mentor en stagebegeleider van leerlingen, door het geven van faalangstreductietrainingen en door het opzetten van een goede zorgstructuur. Ook in de pr en communicatie was mijn belangrijkste doel om leerlingen te begeleiden in het vinden van de school of opleiding waar zij gelukkig van worden.


Wie gelukkig is, geeft dat door met positieve energie. Dat was mijn drijfveer in al mijn voorgaande functies en dat is nog steeds mijn drijfveer nu, als kinesioloog.